|
1 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
William Wordsworth’s ‘She Dwelt Among the Untrodden Ways A Critical Analysis |
1 |
|
1 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
S.T. Coleridge's The Rime of The Ancient Mariner A Critical Analysis |
2 |
|
1 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Crime & Punishment in S.T. Coleridge's The Rime of The Ancient Mariner |
3 |
|
1 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Thematic Analysis of Alfred Tennyson’s ‘Break, Break, Break' |
4 |
|
3 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
The Symbolic Significance of Baseball in Earnest Hemingway's The Old Man and the Sea |
5 |
|
3 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
The Use of Symbols in Earnest Hemingway's The Old Man and the Sea |
6 |
|
3 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
The Theme of Pride in Earnest Hemingway's The Old Man and the Sea |
7 |
|
3 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
The Theme of Manhood & Masculinity in Earnest Hemingway's The Old Man and the Sea |
8 |
|
3 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
The Symbolic Significance of Baseball in Earnest Hemingway's The Old Man and the Sea |
9 |
|
3 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
The Symbol of the Sea and Marline in Earnest Hemingway's The Old Man and the Sea |
10 |
|
3 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Religious Symbolism in Ernest Hemingway ‘s The Old Man and The Sea |
11 |
|
3 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Themes & Symbolism in Earnest Hemingway's The Old Man and the Sea |
12 |
|
4 |
قسم اللغة الانكليزية وآدابها |
كلية الآداب |
Longinus on the Sublime |
13 |
|
4 |
قسم اللغة الانكليزية وآدابها |
كلية الآداب |
Literary Theory and the Simile of the Cave |
14 |
|
4 |
قسم اللغة الانكليزية وآدابها |
كلية الآداب |
Literary Theories Applied to Literary Texts |
15 |
|
4 |
قسم اللغة الانكليزية وآدابها |
كلية الآداب |
Literary Criticism: Lecture Notes |
16 |
|
4 |
قسم اللغة الانكليزية وآدابها |
كلية الآداب |
The Allegory of the Cave |
17 |
|
1 |
قسم اللغة الانكليزية وآدابها |
كلية الآداب |
The Use of Symbolism in Williams' The Use of Force |
18 |
|
1 |
قسم اللغة الانكليزية وآدابها |
كلية الآداب |
William Carlos Williams: An Autobiographical Note |
19 |
|
1 |
قسم اللغة الانكليزية وآدابها |
كلية الآداب |
Williams' The Use of Force: A Critical Analysis |
20 |
|
1 |
قسم اللغة الانكليزية وآدابها |
كلية الآداب |
The Use of Force: A Plot Summary |
21 |
|
1 |
قسم اللغة الانكليزية وآدابها |
كلية الآداب |
The Use of Force: An Introduction |
22 |
|
1 |
قسم اللغة الانكليزية وآدابها |
كلية الآداب |
The Use of Force: Character Sketch |
23 |
|
1 |
قسم اللغة الانكليزية وآدابها |
كلية الآداب |
The Use of Force: A Thematic Study |
24 |
|
1 |
قسم اللغة الانكليزية وآدابها |
كلية الآداب |
Old Man at the Bridge: Analysis |
25 |
|
1 |
قسم اللغة الانكليزية وآدابها |
كلية الآداب |
The Centrality of “War” in Ernest Hemingway’s “Old Man at The Bridge” |
26 |
|
1 |
قسم اللغة الانكليزية وآدابها |
كلية الآداب |
The Use of Symbols in Ernest Hemingway’s ‘The Old Man at the Bridge’ |
27 |
|
3 |
قسم اللغة الانكليزية وآدابها |
كلية الآداب |
The Recognition (The Theme of Reality vs. Appearance) |
28 |
|
3 |
قسم اللغة الانكليزية وآدابها |
كلية الآداب |
The Prison Door ( Natural Images , Human Nature , and Individual vs.Society ) |
29 |
|
3 |
قسم اللغة الانكليزية وآدابها |
كلية الآداب |
Emily Bronte's Wuthering Heights (The Setting, Imagery, and Themes) |
30 |
|
3 |
قسم اللغة الانكليزية وآدابها |
كلية الآداب |
Hester and the Physician (The New Meanings of the Scarlet Letter, and the Theme of Revenge) |
31 |
|
3 |
قسم اللغة الانكليزية وآدابها |
كلية الآداب |
Another View of Hester (The Scarlet Letter and the New Interpretations) |
32 |
|
3 |
قسم اللغة الانكليزية وآدابها |
كلية الآداب |
The Minister's Vigil |
33 |
|
3 |
قسم اللغة الانكليزية وآدابها |
كلية الآداب |
Heathcliff and Animalism |
34 |
|
3 |
قسم اللغة الانكليزية وآدابها |
كلية الآداب |
Wuthering Heights: Symbols and Interpretations |
35 |
|
3 |
قسم اللغة الانكليزية وآدابها |
كلية الآداب |
Heathcliff's History and Revenge |
36 |
|
3 |
قسم اللغة الانكليزية وآدابها |
كلية الآداب |
Wuthering Heights and the Victorian Spirit |
37 |
|
3 |
قسم اللغة الانكليزية وآدابها |
كلية الآداب |
The Narrative Technique Employed by Emily Bronte in Wuthering Heights |
38 |
|
3 |
قسم اللغة الانكليزية وآدابها |
كلية الآداب |
The Gothic Novel and Its Elements |
39 |
|
3 |
قسم اللغة الانكليزية وآدابها |
كلية الآداب |
The Market Place (Hester's Boldness, The Symbolic Meaning of the Scarlet Letter, Hester's Past Life, and Individual vs.Society) |
40 |
|
3 |
قسم اللغة الانكليزية وآدابها |
كلية الآداب |
The Interview |
41 |
|
3 |
قسم اللغة الانكليزية وآدابها |
كلية الآداب |
The Interior of a Heart ( Chillingworth 's Revenge and Dimmesdale's Hypocrisy ) |
42 |
|
3 |
قسم اللغة الانكليزية وآدابها |
كلية الآداب |
The Governor's Hall (Hester's Fate, Individual vs. Society, and Good vs. Evil) |
43 |
|
3 |
قسم اللغة الانكليزية وآدابها |
كلية الآداب |
Hester at Her Needle (Hester's Strong Personality and Ability to Survive) |
44 |
|
3 |
قسم اللغة الانكليزية وآدابها |
كلية الآداب |
Pearl's Nature and the Symbolic Significance of her Name |
45 |
|
3 |
قسم اللغة الانكليزية وآدابها |
كلية الآداب |
An Introduction to Hawthorne's The Scarlet Letter |
46 |
|
3 |
قسم اللغة الانكليزية وآدابها |
كلية الآداب |
The Leech and His Patient: A psychological Study of the Relationship between Hester's Husband and Her Partner in Sin |
47 |
|
3 |
قسم اللغة الانكليزية وآدابها |
كلية الآداب |
The Leech: A Critical Study of the Character of Hester's Betrayed Husband |
48 |
|
3 |
قسم اللغة الانكليزية وآدابها |
كلية الآداب |
The Elf-Child and the Minister |
49 |