|
1 |
قسم التاريخ |
كلية التربية |
Paraphrasing |
1 |
|
1 |
قسم التاريخ |
كلية التربية |
The Negative Tag Questions |
2 |
|
1 |
قسم التاريخ |
كلية التربية |
The Positive Tag Questions |
3 |
|
1 |
قسم التاريخ |
كلية التربية |
What is The Tag Questions |
4 |
|
1 |
قسم التاريخ |
كلية التربية |
The Paragraph Questions |
5 |
|
2 |
قسم التاريخ |
كلية التربية |
The future continuous tense |
6 |
|
1 |
قسم التاريخ |
كلية التربية |
The Continuous Tense |
7 |
|
1 |
قسم التاريخ |
كلية التربية |
Revision of the Present tense |
8 |
|
1 |
قسم التاريخ |
كلية التربية |
Revision of the past tense |
9 |
|
3 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Pragmatic 2 |
10 |
|
3 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Pragmatics 1 |
11 |
|
3 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Semantics |
12 |
|
3 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Passive voice(2) |
13 |
|
3 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Morphology |
14 |
|
4 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Exceptions for conditional clause |
15 |
|
4 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Exceptions |
16 |
|
4 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
The Conditional Sentences |
17 |
|
4 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Third conditional clause |
18 |
|
4 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Second Conditional Clause |
19 |
|
4 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
First Conditional Clause |
20 |
|
4 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Zero Conditional Sentences |
21 |
|
4 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Conditional Sentences |
22 |
|
2 |
قسم اللغة العربية |
كلية التربية الاساسية |
Accepting and rejecting an offer |
23 |
|
2 |
قسم اللغة العربية |
كلية التربية الاساسية |
Offer in English |
24 |
|
4 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
common mistakes (3) |
25 |
|
4 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
common mistakes (2) |
26 |
|
4 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
common mistakes |
27 |
|
2 |
قسم اللغة العربية |
كلية التربية الاساسية |
The use of will vs. going to (answers) |
28 |
|
2 |
قسم اللغة العربية |
كلية التربية الاساسية |
The use of will vs. going to (exercise) |
29 |
|
2 |
قسم اللغة العربية |
كلية التربية الاساسية |
the use of going to |
30 |
|
2 |
قسم اللغة العربية |
كلية التربية الاساسية |
The use of will |
31 |
|
4 |
قسم اللغة العربية |
كلية التربية الاساسية |
Interjections' answers |
32 |
|
4 |
قسم اللغة العربية |
كلية التربية الاساسية |
Exercise of interjection |
33 |
|
4 |
قسم اللغة العربية |
كلية التربية الاساسية |
Why do we use interjections? |
34 |
|
4 |
قسم اللغة العربية |
كلية التربية الاساسية |
Types of Interjections |
35 |
|
4 |
قسم اللغة العربية |
كلية التربية الاساسية |
Interjections |
36 |
|
4 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Test about Auxiliary |
37 |
|
4 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Auxiliary Verbs(3) |
38 |
|
4 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Auxiliary Verbs (2) |
39 |
|
4 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Auxiliary Verbs (1) |
40 |
|
4 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
The use of which vs, that |
41 |
|
1 |
قسم العلوم |
كلية التربية الاساسية |
When to use which vs. that? |
42 |
|
2 |
قسم اللغة العربية |
كلية التربية الاساسية |
Futurity 4 |
43 |
|
2 |
قسم اللغة العربية |
كلية التربية الاساسية |
Futurity 3 |
44 |
|
2 |
قسم اللغة العربية |
كلية التربية الاساسية |
Futurity 2 |
45 |
|
2 |
قسم اللغة العربية |
كلية التربية الاساسية |
Futurity |
46 |
|
2 |
قسم اللغة العربية |
كلية التربية الاساسية |
The Importance of the Subjunctive mood |
47 |
|
2 |
قسم اللغة العربية |
كلية التربية الاساسية |
subjunctive mood |
48 |
|
2 |
قسم اللغة العربية |
كلية التربية الاساسية |
Passive voice |
49 |
|
4 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Which vs, That |
50 |
|
4 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Relative Pronouns |
51 |
|
1 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
What is Antonyms? |
52 |
|
1 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Words Near Synonyms |
53 |
|
1 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
?Can two words be truly Synonyms |
54 |
|
1 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
What is Synonyms? |
55 |
|
4 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Why should I care about the subjunctive mood? |
56 |
|
4 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Real Life Examples of the Subjunctive Mood |
57 |
|
4 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
What is the Subjunctive Mood? |
58 |
|
4 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
What is indicative Mood? |
59 |
|
2 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Future Perfect Progressive Tense |
60 |
|
2 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Future Perfect Tense |
61 |
|
2 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Future Progressive Tense |
62 |
|
2 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Simple Future Tense |
63 |
|
2 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Future Tense with Examples |
64 |
|
4 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Principles and Parameters Theory |
65 |
|
4 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Government and Binding Theory |
66 |
|
4 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Revised Exteded Theory and Generative Semantics |
67 |
|
4 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Extended Theory and X Bar Theory |
68 |
|
4 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Standard Theory1965 |
69 |
|
4 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Models of Generative Grammar |
70 |
|
2 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Types of Adverbs |
71 |
|
2 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
The Adverbs and Adjectives in English Grammar |
72 |
|
4 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
TGG. within Harris's Grammar ( Part 4 |
73 |
|
4 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
TGG. within Harris's Grammar Part 3 |
74 |
|
4 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
TGG. within Harris's Grammar (part two |
75 |
|
4 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
TGG. within Harris's Grammar |
76 |
|
4 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Semantics (part two |
77 |
|
4 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Semantics (part one |
78 |
|
4 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Imperative Sentences in the prospective of TGG. |
79 |
|
4 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Imperative Sentence |
80 |
|
4 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Syntax ( Part two |
81 |
|
4 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Syntax (Part One |
82 |
|
4 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Transformational Generative Grammar with Morphology |
83 |
|
4 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Relative Clauses and Adverbial Clauses |
84 |
|
4 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Complex and Compound Sentences |
85 |
|
1 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Format of informal letter |
86 |
|
1 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Difference between formal and informal letter |
87 |
|
1 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
What is an Informal letter ? |
88 |
|
5 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
The Evidence of benefit's of music therapy |
89 |
|
5 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
ًً?What is music Therapy |
90 |
|
1 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Rules of Writing formal letter |
91 |
|
4 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
The Usage of Auxiliary in Generative Grammar |
92 |
|
4 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Auxiliary Verbs "Be," "Do," "Have" |
93 |
|
4 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Chomsky's Grammar |
94 |
|
2 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Importance of Business Writing Skills |
95 |
|
2 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Parts of an Official Letter |
96 |
|
1 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Types of Official Letters (lecture2) |
97 |
|
1 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Types of Official Letters (lecture1) |
98 |
|
1 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
How Can Teachers Help Students Strengthen Basic Academic Skills? (Lecture 2) |
99 |
|
1 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
How Can Teachers Help Students Strengthen Basic Academic Skills? (Lecture 1) |
100 |
|
2 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
6 WAYS TO IMPROVE STUDENTS' ACADEMIC WRITING SKILLS |
101 |
|
2 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Teaching Study Skills to Empower Your Students |
102 |
|
1 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Academic Encounters: Writing and Study Skills. |
103 |
|
1 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Academic Encounters: Reading and Study Skills. |
104 |
|
4 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Transformational Rules |
105 |
|
4 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Grammaticality |
106 |
|
4 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Grammatical Theories |
107 |
|
4 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
The Structure of Sentences |
108 |
|
4 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
The Difference between Traditional Grammar andnStructural Grammar |
109 |
|
4 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Generative Grammar |
110 |
|
4 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Structural Grammar |
111 |
|
4 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Traditional Grammar |
112 |
|
4 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
The main branches of Linguistics |
113 |
|
4 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
Types of TGG. in Linguistics |
114 |
|
4 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
What is meant by linguistics |
115 |
|
4 |
قسم اللغة الانكليزية |
كلية التربية الاساسية |
What is meant by TGG. in Linguistics |
116 |