م.د . سوسن موسى محمود

كلية الهندسة - قسم هندسة الحاسوب


الرئيسية

مدرس دكتور سوسن موسى محمود
دكتورة سوسن حصلت على شهادة البكلوريوس من الجامعة التكنولوجية / بغداد في عام 1994. حصلت على شهادة الماجستير من جامعة بغداد/بغداد عام 1998. كما حصلت على شهادة الدكتوراه في الانظمة الذكية من جامعة نوتنغهام ترينت/ نوتنغهام- المملكة المتحدة في عام 2012.
انضمت سوسن إلى الجامعة المستنصرية / قسم الهندسة المدنية في عام 1994. ثم بعد حصولها على درجة الماجستير انضمت إلى قسم هندسة الحاسوب في الكلية كعضوة من أعضاء هيئة التدريس وذلك في عام 1998. وهي تدرس الآن مادة هياكل البيانات لطلبة المرحلة الاولى في قسم هندسة الحاسوب.
دكتورة سوسن عملت ايضا مقررة للدراسات العليا /ماجستير في قسم هندسة الحاسوب للفترة 2015-2018. كما أنها تدرس مادة الحوسبة السحابية لطلبة الماجستير .
اهتماماتها البحثية تشمل، على سبيل المثال لا الحصر، الانظمة الذكية، الذكاء المحيط (المنزل الذكي والبيئة الذكية)، شبكة الاستشعار اللاسلكية، تعدين البيانات، وانظمة مراقبة ورصد صحة الافراد.

About Lecturer Sawsan Mousa
Mahmoud
Lecturer Sawsan Mousa Mahmoud received her B.Sc. in Computer Science from University of Technology/Baghdad in 1994. She received her M.Sc. from University of Baghdad in 1998. She received her Ph.D. degree in Computational Intelligence from Nottingham Trent University, Nottingham, UK in 2012.
Sawsan joined Mustansiriyah University/Civil Engineering Department in 1994. Then, after receiving her M.Sc. degree, she has joined Computer Engineering Department in the college as a member of the academic staff in 1998. She teaches now Data Structures module to first class undergraduate students in Computer Engineering department.
Sawsan was postgraduate rapporteur for Computer Engineering for the period 2015-2018. Also, she teaches now Cloud Computing module to the postgraduate students.
Her research interests include, but not limited to, Computational Intelligence, Ambient Intelligence (Smart Home and Intelligent Environment), Wireless Sensor Network, Data Mining, and Health Monitoring.