وزارة التعليم العالي و البحث العلمي

Ministry of Higher Education and Scientific Research

قسم شؤون الدراسات العليا >> الدراسات العليا و خطة القبول
  اجتماع مناقشة الية عمل التقديم والقبول للدراسات العليا 2018  ضوابط القبول في الدراسات العليا للعام الدراسي 2018-2019  

تاريخ النشر 2017/01/09 | في الساعة 01:57:50 مساءً | عدد القراءات : 1

الدراسات العليا و خطة القبول

 

  

يقوم قسم الدراسات العليا في الجامعة المستنصرية بالنشاطات الآتية:

 

  • 1. العمل على منظومة الإجازات الدراسية والتنسيق مع الجامعة بشأن عدم الممانعة، وإصدار الأوامر الجامعية بمنح الإجازات الدراسية.

  • 2. توحيد وتنظيم خطط القبول للدراسات العليا في الجامعة وإرسالها إلى وزارة التعليم العالي للمصادقة عليها.

  • 3. تقديم الاقتراحات بشأن ضوابط التقديم، والتنسيق مع الكليات بشأن التقديم إلى الدراسات العليا، وإدارة عمل منظومة القبول الإلكترونية، وتدقيق ملفات التقديم.

  • 4. متابعة آليات الاستحداث في الدراسات العليا.

  • 5. إصدار الأوامر الجامعية الخاصة بالقبول.

  • 6.تدقيق وثائق التخرج وإصدار الأوامر الجامعية للخريجين الحاصلين على الدكتوراه والماجستير والدبلوم العالي.

  • 7. متابعة شؤون طلبة الدراسات العليا بالجامعة ( التمديد، التأجيل، النقل، تسهيل المهمة، إلغاء القبول، ترقين القيد).
  • 8.رفد كليات الجامعة بأقسامها المختلفة بالمعلومات والتعليمات الخاصة بشؤون الدراسات العليا من حيث التدريس والإشراف والمناقشات وبكل ما يتعلق بالرسائل والأطاريح.

  • 9.تأسيس قاعدة بيانات إلكترونية يسهل من خلالها الوصول إلى المعلومات المطلوبة، وتعمل على تسريع الإجراءات الإدارية وضبطها.

Types of Activities:

The Postgraduate Studies Department in the university undertakes the following activities:

1-Work on the system of educational leave and coordination with the University on non - objection, and the issuance of university orders to grant Educational leaves.

2-Consolidate and organize acceptance plans for postgraduate studies at the university and send them to the Ministry of Higher Education for approval.

3-Provide suggestions on the controls of submission, and coordination with the colleges on the submission to postgraduate studies, and management of the work of the system of electronic acceptance, and check files submission.

4-Follow-up mechanisms of development in postgraduate studies.

5- Issuing university orders for acceptance.

6-Checking the graduation documents and issuance of university orders for graduates who have a doctorate, master's and higher diploma.

7- follow up the affairs of graduate students at the university (extension, postponement, transport, facilitating the task, canceling the admission, and disenrollment)

8- Providing the university faculties anddepartments with information and instructions concerning the postgraduate studies in terms of teaching, supervision, discussions and all related to theses and dissertations.

9 - Establishing an electronic database to facilitate access to the information required, and accelerate the administrative procedures precisely.

مشاركة الموضوع عبر Facebook Twitter Google Email Print